NEA

Ιπποφαές η τροφή που μας γεμίζει υγεία και ενέργεια

Ιπποφαές η τροφή που μας γεμίζει υγεία και ενέργεια

Το ιπποφαές, είναι ένας θρεπτικός καρπός με υψηλή διατροφική αξία. Πρόκειται για superfood που ενδυναμώνει τον οργανισμό και χαρίζει υγεία. Η επιστημονική ονομασία είναι Hippophae L. και μετρά πολλούς αιώνες, αφού είναι γνωστό από την αρχαία Ελλάδα, όπου πήρε το σπάνιο και περίεργο όνομα. Συγκαταλέγεται ψηλά, στη λίστα με τα super foods που έχουν τα πιο ισχυρά θρεπτικά συστατικά και αυτό το κατατάσσει ως ένα θεραπευτικό φυτό, με πλούσια οφέλη στην ενίσχυση του οργανισμού και τη βελτίωση του ανοσοποιητικού συστήματος.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ - ΠΑΝΟΡΑΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ - ΠΑΝΟΡΑΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ.

Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στο Δήμο Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης στις 24 – 28 Μαΐου και με την ενεργό συμμετοχή περισσότερων των ενενήντα (90) Φορέων και Εθελοντικών Οργανώσεων.

Τι σημαίνει η απόδοση διπλωματικής ιδιότητας στους αιχμάλωτους Έλληνες στρατιωτικούς - Ανοιχτή σε «αντίποινα» η Τουρκία

Τι σημαίνει η απόδοση διπλωματικής ιδιότητας στους αιχμάλωτους Έλληνες στρατιωτικούς - Ανοιχτή σε «αντίποινα» η Τουρκία

Χθες το Συμβούλιο Αρχηγών Γενικών Επιτελείων (ΣΑΓΕ) αποφάσισε την μετάθεση στην διπλωματική αντιπροσωπεία της Άγκυρας των δύο Ελλήνων αιχμαλώτων στρατιωτικών Αγγελου Μητρετώδη και Δημήτρη Κούκλατζη που κρατούνται στις φυλακές Αδριανούπολης από την 1η Μαρτίου όταν και συνελήφθησαν από τουρκικό περίπολο στα ελληνοτουρκικά σύνορα στον Έβρο.

Η ΠΟΙΗΣΗ ΠΡΟΗΓΕΙΤΑΙ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ - Αλκμάν, ο αρχαίος Στίβεν Χόκινγκ

Η ΠΟΙΗΣΗ ΠΡΟΗΓΕΙΤΑΙ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ - Αλκμάν, ο αρχαίος Στίβεν Χόκινγκ

Οσα λέει σήμερα ο περίφημος φυσικός Στίβεν Χόκινγκ για την κβαντική κοσμολογία ­ η οποία, ως γνωστόν, περιγράφει τις διαδικασίες δημιουργίας του Σύμπαντος ­ περιέχονται σε ποιήματα που έγραψε ο Αλκμάν, ένας από τους μεγαλύτερους λυρικούς ποιητές της αρχαιότητας (μέσα 7ου π.Χ. αιώνα), όπως απέδειξαν σε πρόσφατη εργασία τους τέσσερις αστροφυσικοί του Πανεπιστημίου Αθηνών.

Πραγματοποιήθηκε στις 11 & 12 Μαϊου, το Pre Event της Εκπαιδευτικής Διημερίδας

Πραγματοποιήθηκε στις 11 & 12 Μαϊου, το Pre Event της Εκπαιδευτικής Διημερίδας

Με μεγάλη επιτυχία, με κέφι και ζωντάνια και την συμμετοχή εθελοντών και πολιτών, πραγματοποιήθηκε στις 11 & 12 Μαΐου, το Pre Event της Εκπαιδευτικής Διημερίδας.

Πρόγραμμα επιστημονικής διημερίδας 11-12 Μαίου 2018

Πρόγραμμα επιστημονικής διημερίδας 11-12 Μαίου 2018

Αναρτήθηκε το αναλυτικό πρόγραμμα της επιστημονικής διημερίδας με τίτλο "Διαχείριση Κρίσεων - Τεχνολογίες και Μέσα Ασφαλείας Πρώτων Ανταποκριτών", που θα πραγματοποιηθεί στις 11-12 Μαΐου 2018 στο Δήμο Αμαρουσίου του ΠΑΝΟΡΑΜΑΤΟΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ (α μέρος).

Το σοκαριστικό βίντεο από το τροχαίο στον Κηφισό - Η στιγμή που η νταλίκα πέφτει πάνω στα Ι.Χ.

Το σοκαριστικό βίντεο από το τροχαίο στον Κηφισό - Η στιγμή που η νταλίκα πέφτει πάνω στα Ι.Χ.

Ένα συγκλονιστικό βίντεο - ντοκουμέντο έφερε στη δημοσιότητα η τηλεόραση του Alpha από τη στιγμή του τροχαίου στον Κηφισό. Τα πλάνα απεικονίζουν την ώρα, που η νταλίκα με πορεία προς τα Ι.Χ. πέφτει πάνω τους και σκορπάει το θάνατο στους δύο οδηγούς.

"Αρκετά" λένε οι Τούρκοι στον Ερντογάν μέσω Twitter

Περισσότεροι από μισό εκατομμύριο Τούρκοι κατέκλυσαν σήμερα τους ιστότοπους κοινωνικής δικτύωσης της Τουρκίας προκειμένου να στείλουν στον πρόεδρο της χώρας Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν το μήνυμα ότι το ποτήρι ξεχείλισε, αναδεικνύοντας τη λέξη «Tamam» (που σημαίνει μεταξύ άλλων «Αρκετά») σε ένα από τα δημοφιλέστερα θέματα παγκοσμίως, αφού ο επικεφαλής του τουρκικού κράτους υποσχέθηκε να παραιτηθεί εφόσον οι πολίτες το ζητήσουν.

Απόρρητα έγγραφα της Συνθήκης της Λωζάνης ανοίγει ο Ερντογάν

Απόρρητα έγγραφα της Συνθήκης της Λωζάνης ανοίγει ο Ερντογάν

Εντολή να ανοίξουν και να δοθούν στη δημοσιότητα τα απόρρητα έγγραφα της συνθήκης της Λωζάνης έδωσε ο Τούρκος Πρόεδρος, όπως αποκαλύπτει η τουρκική φιλο-κυβερνητική εφημερίδα «Γενί Σαφάκ».

Τελετουργικό σφυρί  στο μουσείο του Λούβρου

Τελετουργικό σφυρί στο μουσείο του Λούβρου

Ένα σπάνιο αρχαιολογικό εύρημα στο μουσείο του Λούβρου που πρέπει να μας θυμίσει τον επαναπατρισμό της κληρονομιάς μας, και όχι μόνο των μαρμάρων του Παρθενώνα. Ελληνικά Αρχαιολογικά ευρήματα κοσμούν όλα τα μουσεία του κόσμου αποδεικνύοντας περίτρανα τις αξίες του Ελληνικού Πολιτισμού. Ένα από τα εκθέματα που λίγοι γνωρίζουν την ύπαρξη του.

Αμφιδρόμια: Η εντυπωσιακή τελετή «ένταξης» του νεογέννητου στην οικογένειά του στην αρχαία Ελλάδα!

Η επίσημη αποδοχή του παιδιού από την οικογένεια γινόταν με τα “Αμφιδρόμια”.

amfidromia-teleti-entaksis-neogenitou-arxaia-ellada
Η επίσημη αποδοχή του παιδιού από την οικογένεια γινόταν με τα “Αμφιδρόμια”. Στην αρχαία Αθήνα καθώς και σε άλλες αρχαίες πόλεις Αμφιδρόμια ονόμαζαν την μετά το τοκετό τελετή του καθαρμού.

Μετά τον τοκετό πλένονταν και καθαρίζονταν η λεχώνα, το βρέφος και όλοι όσοι έρχονταν σε επαφή μαζί τους.

Επειδή τόσο η γέννηση όσο και ο θάνατος αποτελούσαν γεγονότα που συνδέονταν κατά τις τότε αντιλήψεις με την ακαθαρσία που έπρεπε αμέσως να εξαλειφθεί... Ο τοκετός θεωρούνταν διαδικασία μιαρή που προκαλούσε δηλαδή πνευματική μόλυνση.

Για το λόγο αυτό απαγορευόταν να πραγματοποιείται σε ιερά. Η νέα μητέρα θεωρούνταν μολυσμένη τουλάχιστον για τις δέκα πρώτες ημέρες μετά τη γέννα. Στο διάστημα αυτό ήταν περιορισμένη στο σπίτι και με ελάχιστους ανθρώπους ερχόταν σε επαφή.

Το μίασμα δεν περιοριζόταν μόνο σε αυτή, αλλά σε οποιονδήποτε βοήθησε στον τοκετό ή βρισκόταν στο σπίτι την ώρα του τοκετού.

Όσοι εκτέθηκαν στην μόλυνση δεν επιτρεπόταν να εισέρχονται σε ιερά ή να ασκούν τη λατρεία. Αυτή η απομόνωση των δέκα πρώτων ημερών είχε χαρακτήρα θρησκευτικό, επιπλέον όμως κάλυπτε και πρακτικές ανάγκες: τον αποκλεισμό της γυναίκας από τις δουλειές της καθημερινής ζωής και τη βιολογική προστασία της μητέρας και του βρέφους από τους κινδύνους που ελλόχευε η έκθεσή τους στον έξω κόσμο τις πρώτες αυτές κρίσιμες ημέρες.

Έτσι μετά το τοκετό εκτός της λεχώνας, του βρέφους και της μαίας θα έπρεπε να καθαρθούν και όλοι εκείνοι που ήλθαν με αυτούς σε επαφή, όπου και μόνο τότε είχαν δικαίωμα να πλησιάσουν άλλους ανθρώπους. Οπότε και άρχιζε η τελετή του γενικού καθαρμού.

Την πέμπτη ημέρα ( ημέρα που οι Μοίρες δίνουν τις παραγγελίες τους στον "Δαίμονα Εαυτού" του παιδιού και καταγράφουν τα καλά και τα κακά που μέλλει αυτό να συναντήσει στο βίο του) μετά τον τοκετό αφού καθαρίζονταν και ο οίκος, τοποθετούσαν στην εξώθυρα στέφανο από κλάδο ελιάς, αν το βρέφος ήταν αγόρι ή μάλλινη ταινία, κομψά δεμένη, αν ήταν κορίτσι και άρχιζε η ιεροπραξία του καθαρμού.

Συχνά κατά τη διάρκεια αυτού του τελετουργικού, στις φτωχές οικογένειες, έδιναν και το όνομα στο βρέφος. Οι πλουσιότερες οικογένειες διάλεγαν το όνομα σε ξεχωριστή τελετή τη “Δεκάτη”, τη δέκατη ημέρα από τη γέννηση. Ακολουθούσε θυσία ζώου σε δημόσιο ιερό από τον πατέρα.

Το βρέφος, στην αγκαλιά του πατέρα αλλά και κατά άλλες πηγές πιθανώς στην αγκαλιά της τροφού, περιφέρονταν γύρω από την εστία της οικίας που παρακολουθούσαν "εν πομπή" και όλοι οι παρευρισκόμενοι συγγενείς. Η περιφορά γύρω από την εστία συμβόλιζε το επίσημο καλωσόρισμα του νεογέννητου στον οικογενειακό κύκλο και η ένταξη σε αυτόν.

Μετά από αυτό, την 7η μέρα, γιορτάζονταν "αι εβδόμαι" ή και κατά τον Ισαίο την δέκατη μέρα ή γενέθλια θύειν, όπου και ονομάτιζαν το βρέφος.¨δεκάτην θύειν εστιάν» δηλαδή γινόταν η ιεροπραξία της ονοματοδοσίας του βρέφους.

Μετά την ονοματοδοσία γίνονταν θυσίες και συμπόσια, όπου παρευρίσκονταν όλοι οι συγγενείς και στενοί φίλοι της οικογένειας χωρίς να εξαιρούνται στη τελετή και αυτοί οι δούλοι της οικίας. οι οποίοι έφερναν και δώρα προς τη μητέρα και το βρέφος.

Τα Αμφιδρόμια κλείνουν με θυσία, με το κρέας της οποίας παρατίθεται το βράδυ δείπνο με σπονδές προς τους Εφέσιους Θεούς και προς τον Θεό Αμφίδρομο που αντιπροσωπεύει την διπλόδρομη σχέση προγόνου και απογόνου στην ύπαρξη και στην συνέχιση του οίκου.

Η μητέρα δείχνει στην συνέχεια το νεογέννητο στην Θεά Σελήνη και την Αρτέμιδα "Λοχεία" και τις ευχαριστεί για την ευγονία. Τέλος η ημέρα κλείνει με θυσία προβάτου προς τιμή της θεάς των τοκετών Ειλειθυία .Αυτή η τελετή πιθανότατα σηματοδοτούσε και το τέλος της περιόδου μόλυνσης για τη μητέρα και συνέστηνε το βρέφος ως μέλος της ευρύτερης κοινωνίας.

Στις αναπαραστάσεις των Αμφιδρομίων των αρχαίων καλλιτεχνών περιλαμβάνεται παρόμοια σχετικά με τη γέννηση του Διονύσου όπου μια μαινάδα και ένα σάτυρος κρατούν κάνιστρο όπου αναπαύεται βρέφος και που φαίνεται να περιφέρουν με κινήσεις γρήγορες ή χορευτικές.

ΠΗΓΗ:

Εγγραφή στο Newsletter

Newsletter

Κάνε εγγραφή στο newsletter μας για να μαθαίνεις πρώτος τα νέα μας , να ενημερώνεσαι για τις νέες εκπομπές, να ενημερώνεσαι για το πρόγραμμα, να παίρνεις μέρος σε διαγωνισμούς και πολλά άλλα!

captcha 

AD google (copy)

Ο παρών ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να εξασφαλίσει για εσάς την καλύτερη εμπειρία To find out more about the cookies we use and how to delete them, see our privacy policy.

  I accept cookies from this site.
EU Cookie Directive Module Information