NEA

Απίστευτη παραχάραξη της ιστορίας: Η Τουρκία ανακήρυξε το 2018 σε «έτος Τροίας»

Απίστευτη παραχάραξη της ιστορίας: Η Τουρκία ανακήρυξε το 2018 σε «έτος Τροίας»

Τελικά ο Αχιλλέας ήταν «αρχαίος Αλβανός» και η Τροία υπήρξε αλβανική ή μάλλον ακριβέστερα αλβανική πόλη;

Αμεση ανάλυση: Ηττα για τη χώρα, η παραίτηση του κορυφαίου Ελληνα αστροφυσικού

Αμεση ανάλυση: Ηττα για τη χώρα, η παραίτηση του κορυφαίου Ελληνα αστροφυσικού

Δεν γνωρίζω τα θέματα του διαστήματος. Περισσότερα ξέρει ο εντεκάχρονος γιος μου, όπως διαπίστωσα για άλλη μια φορά πριν μερικές ημέρες, όταν βρεθήκαμε στο Μουσείο Αεροπλοΐας και Διαστήματος στην Ουάσιγκτον.

Φωτό ντοκουμέντο από τη μεταφορά των δύο Ελλήνων αιχμαλώτων στο δικαστήριο - Απίστευτα ταλαιπωρημένοι & με χειροπέδες

Φωτό ντοκουμέντο από τη μεταφορά των δύο Ελλήνων αιχμαλώτων στο δικαστήριο - Απίστευτα ταλαιπωρημένοι & με χειροπέδες

Mητρετώδης: «Αν ήθελα θα καλούσα τους στρατιώτες που είναι υπό τις διαταγές μου - Θα γινόταν μεγαλύτερο επεισόδιο»

Η Ελλάδα έχει τον 6ο πιο γερασμένο πληθυσμό στον κόσμο! - Οι Έλληνες χάνονται

Η Ελλάδα έχει τον 6ο πιο γερασμένο πληθυσμό στον κόσμο! - Οι Έλληνες χάνονται

Μια εθνική καταστροφή διαδραματίζεται στην Ελλάδα χωρίς να υπάρχει τάση αυτή να σταματήσει καθώς οι προβλέψεις είναι δυσοίωνες για την εξέλιξη του δημογραφικού στη χώρα μας και ο ελληνικός πληθυσμός είναι πλέον ο έκτος γηραιότερος του πλανήτη!

Οι νέες ταυτότητες έφτασαν και θα παρακολουθούν τα πάντα για το «καλό» μας.

Οι νέες ταυτότητες έφτασαν και θα παρακολουθούν τα πάντα για το «καλό» μας.

Έρχεται το απόλυτο όπλο παρακολούθησης της ζωής των πολιτών, η ηλεκτρονική ταυτότητα η οποία θα μοιάζει με πιστωτική κάρτα και θα διαθέτει μικροτσιπ.

Το μετέωρο βήμα του Ρ.Τ.Ερντογάν: Θα επιβιώσει η Τουρκία εκτός δολαρίου; - Πού στοχεύει η Άγκυρα;

Το μετέωρο βήμα του Ρ.Τ.Ερντογάν: Θα επιβιώσει η Τουρκία εκτός δολαρίου; - Πού στοχεύει η Άγκυρα;

Ποιος είναι ο τελικός στόχος του Ρ.Τ.Ερντογάν αποδεσμεύοντας την Τουρκία από το δολάριο; Μα φυσικά να την καταστήσει μια ανεξάρτητη μεγάλη γεωπολιτική δύναμη, κάτι που δεν μπορεί να συμβεί εάν η Άγκυρα είναι ευάλωτη σε αγορές που ελέγχονται από την Ουάσιγκτον επειδή το αμερικανικό νόμισμα έχει γίνει παγκόσμιο αποθεματικό νόμισμα.

Α. Φώσκολος στο Ράδιο Κρήτη: Πάνω από 10 τρισ. ευρώ η αξία των υδρογονανθράκων της Κρήτης

Α. Φώσκολος στο Ράδιο Κρήτη: Πάνω από 10 τρισ. ευρώ η αξία των υδρογονανθράκων της Κρήτης

Στο ασύλληπτο ποσό των 10 τρισ. ευρώ υπολογίζεται η αξία των υδρογονανθράκων που διαθέτει η Κρήτη, όπως δήλωσε σε συνέντευξή του στο Ράδιο Κρήτη και στον Μανώλη Αργυράκη ο επιστημονικός ερευνητής της καναδικής κυβέρνησης και ομότιμος καθηγητής στο τμήμα Μηχανικών Ορυκτών Πόρων του Πολυτεχνείου Κρήτης, Αντώνης Φώσκολος.

Επαναπατρισμός κύλικας από τη Γερμανία

Επαναπατρισμός κύλικας από τη Γερμανία

Την παρέδωσε Γερμανός πολίτης

Μήνυμα ειρήνης Ερντογάν στην Ελλάδα – «Δεν θέλουμε άλλες εντάσεις»

Μήνυμα ειρήνης Ερντογάν στην Ελλάδα – «Δεν θέλουμε άλλες εντάσεις»

- Υπέρμαχος της... ειρήνης ο Ερντογάν - "Θέλουμε ειρήνη με την Ελλάδα" τόνισε σε συνέντευξή του - Έπαινοι και για τον Αλέξη Τσίπρα - Έθεσε ωστόσο και πάλι το θέμα των 8 στρατιωτικών

Αναβάθμιση σε ΒΒ+ της κυπριακής οικονομίας από τον οίκο Fitch

Αναβάθμιση σε ΒΒ+ της κυπριακής οικονομίας από τον οίκο Fitch

Μόλις ένα σκαλί πριν από την επενδυτική βαθμίδα βρίσκεται πλέον η Κύπρος. Σύμφωνα με το ΡΙΚ ο οίκος Fitch προχώρησε σε αναβάθμιση της μακροπρόθεσμης πιστοληπτικής αξιολόγησης της Κύπρου σε ξένο νόμισμα κατά μία βαθμίδα, από ΒΒ σε BB+

Οι νύμφες είναι έφηβες και γυμνές. Να τις απομακρύνουμε από το μουσείο;

Η ερώτηση τέθηκε από την Πινακοθήκη του Μάντσεστερ, αφού αφαιρέθηκε ο πίνακας «Ύλας και οι Νύμφες»

oi-nimfes-einai-efives-kai-gimnes-na-tis-apomakrinoume-apo-to-mouseio
Κείμενο: ελc team - foto: Ύλας και Νύμφες

Το 1896, ο Βρετανός ζωγράφος Τζον Γουίλιαμ Γουότερχαουζ, οπαδός των Προραφαηλιτών καλλιτεχνών και συνεχιστής του έργου τους, στα τέλη της Βικτωριανής εποχής ζωγράφισε τον αριστουργηματικό πίνακα «Ύλας και Νύμφες» ο οποίος βρίσκεται στην Πινακοθήκη Τέχνης στο Μάντσεστερ, υιοθετώντας τα λαμπερά χρώματα και το γυναικείο τύπο των «μοιραίων γυναικών» της προραφαηλιτικής τεχνοτροπίας του Ροσέτι και του ΜπερνΤζόουνς.

Καθώς ο συντηρητισμός και τα ήθη της εποχής δεν επέτρεπαν τη δημόσια έκθεση του γυναικείου γυμνού, ο τρόπος που βρήκαν οι καλλιτέχνες της εποχής να παρακάμψουν τα κοινωνικά ταμπού ήταν η ρεαλιστική απεικόνιση μυθολογικών κυρίως σκηνών, με προκλητικές παρά ταύτα παραστάσεις του γυναικείου γυμνού, που η συντηρητική αγγλική κοινωνία άρχισε βαθμιαία να κάνει αποδεκτές.

Στον πίνακα «Ύλας και Νύμφες» ο Γουότερχάουζ διηγείται τον κλασικό μύθο από την «Οδύσσεια» του Ομήρου: Ο Ύλας ήταν ένας από τους Αργοναύτες, συντρόφους του Ηρακλή. Όταν αποβιβάστηκαν στην Τροία, ο Ύλας βγήκε στη στεριά να βρει νερό κι ανακάλυψε μια πηγή που την κατοικούσαν νύμφες, οι οποίες με την αμβροσία διατηρούνταν πάντα νέες και όμορφες. Οι νύμφες αποπλάνησαν τον όμορφο Ύλα και ποτέ κανείς δεν ξανάκουσε γι’ αυτόν.

Οι νύμφες με μακριά ξέπλεκα μαλλιά στο έργο της πινακοθήκης του Μάντσεστερ,  με προκλητικά στήθη και αισθησιακά πρόσωπα, προσκαλούν τον Ύλα στο βασίλειο των ερωτικών απολαύσεων, ενώ εκθειάζονται οι αχαλίνωτες δυνάμεις της φύσης. Οι έφηβες γυμνές νύμφες που συνδέονται και με μια βικτωριανή ερωτική φαντασίωση, είναι άραγε σήμερα προσβλητικές και ακατάλληλες για το σύγχρονο κοινό;

Η ερώτηση τέθηκε από την Πινακοθήκη του Μάντσεστερ, αφού αφαιρέθηκε ο πίνακας, ένας από τους πιο αναγνωρίσιμους της πινακοθήκης αλλά και των προραφαηλιτικών ζωγράφων. Όχι μόνο ο πίνακας, αλλά και οι κάρτες με το έργο που υπήρχαν στο πωλητήριο. Η εξήγηση που δόθηκε από το μουσείο ήταν ότι προέβη σε αυτή την κίνηση «για να προωθήσουμε συνομιλίες για το πώς προβάλλουμε και ερμηνεύουμε τα έργα τέχνης στη δημόσια συλλογή του Μάντσεστερ». Αυτό ωστόσο δεν άρεσε καθόλου στο κοινό, το οποίο έσπευσε και κόλλησε σημειώματα διαμαρτυρίας γύρω από τον κενό χώρο, στον οποίο υπήρχε μέχρι την προηγούμενη μέρα ο πίνακας.

Η επιμελήτρια της Πινακοθήκης Κλερ Γκάναγουει δήλωσε ότι στόχος της απομάκρυνσης του έργου ήταν να προκαλέσει συζήτηση και όχι λογοκρισία, πως οι άντρες καλλιτέχνες απεικόνιζαν τις γυναίκες με ένα συγκεκριμένο τρόπο ως όντα παθητικά και πως οι συζητήσεις γύρω από το Time’s Up και το #MeToo είχαν τροφοδοτήσει την απόφαση.

Η μπερδεμένη απάντηση της επιμελήτριας δημιουργεί δυο ρεύματα. Οι μεν μιλούν για ένα επικίνδυνο προηγούμενο και οι δε κρίνουν την απόφαση πολιτικά ορθή. Όμως αυτού του είδους η πολιτική ορθότητα ασκεί βέτο στις συλλογές έργων τέχνης και μάλιστα σε δημόσιες συλλογές.

Υπάρχουν έργα που με αυτό το σκεπτικό μπορεί να μείνουν για πάντα στις αποθήκες και να μην εκτεθούν στο κοινό. Πόσο σεξιστικά μπορεί να είναι τα έργα του Πικάσο, τα γυμνά του Μοντιλιάνι; Αξίζει να τα δούμε και να τα κρίνουμε ή να μείνουν για πάντα στο σκοτάδι; Μερικά έργα του Γουότερχαουζ, όπως «η Δεσποσύνη του Σάλοτ» που είναι ένα από τα πιο δημοφιλή, με τα αντίγραφά του να βρίσκονται πολύ ψηλά σε πωλήσεις στην Tate Britain, έχουν κατηγορηθεί ότι βρίσκονται πολύ κοντά στην πορνογραφία, κάτι που μπορεί κάποιος να το πει για χιλιάδες διάσημα έργα τέχνης. Μπορεί να είναι τα επόμενα που θα αποκαθηλωθούν; Και πόσο μπορεί τα μουσεία να λογοκρίνουν τα έργα τέχνης για λόγους πολιτικής ορθότητας;

oi-nimfes-einai-efives-kai-gimnes-na-tis-apomakrinoume-apo-to-mouseio 
Η Δεσποσύνη του Σάλοτ

 

Η χειρονομία του μουσείου έρχεται σε μια εποχή στην οποία με πρόσχημα τα δικαιώματα, η λογοκρισία βρίσκει ένα μεγάλο πεδίο άνθησης και ο συντηρητισμός με τον πουριτανισμό βασιλεύουν φορώντας το παλτό της πολιτικής ορθότητας που υπαγορεύει να μην υπάρχει κάτι προκλητικό, επιδιώκοντας να επιβάλλει τη δική του ανάγνωση στην τέχνη. Όταν μια πινακοθήκη κατεβάζει ένα έργο που κάποιος μπορεί να θεωρήσει προκλητικό ή μη προοδευτικό για την εποχή μας, είναι σαν να υιοθετεί με τη σπασμωδική του χειρονομία τη λάθος πλευρά της ιστορίας. Το συγκεκριμένο έργο μετρά περισσότερο έναν αιώνα, πώς είναι δυνατόν να το εξετάζουμε με τα μέτρα της σύγχρονης εποχής;

Η κίνηση της Πινακοθήκης του Μάντσεστερ δε θα είναι η μοναδική. Αυτός μπορεί να είναι ο νέος αυταρχισμός που με πρόσχημα τα δικαιώματα, μας στέλνει πίσω σε ένα καταπιεστικό παρελθόν και στην ουσία καθοδηγεί και ακυρώνει τη δύναμη της δημιουργίας.

Πηγή:

Εγγραφή στο Newsletter

Newsletter

Κάνε εγγραφή στο newsletter μας για να μαθαίνεις πρώτος τα νέα μας , να ενημερώνεσαι για τις νέες εκπομπές, να ενημερώνεσαι για το πρόγραμμα, να παίρνεις μέρος σε διαγωνισμούς και πολλά άλλα!

captcha 

AD google (copy)

Ο παρών ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να εξασφαλίσει για εσάς την καλύτερη εμπειρία To find out more about the cookies we use and how to delete them, see our privacy policy.

  I accept cookies from this site.
EU Cookie Directive Module Information