NEA

 Γεώργιος Βλάχος: «Ανοικτή επιστολή» προς τον Αδόλφο Χίτλερ ΟΤΑΝ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΔΕΝ ΜΕΤΡΟΥΣΑΝ ΜΕ ΑΡΙΘΜΟΥΣ, ΑΛΛΑ ΜΕ ΨΥΧΗ

Γεώργιος Βλάχος: «Ανοικτή επιστολή» προς τον Αδόλφο Χίτλερ ΟΤΑΝ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΔΕΝ ΜΕΤΡΟΥΣΑΝ ΜΕ ΑΡΙΘΜΟΥΣ, ΑΛΛΑ ΜΕ ΨΥΧΗ

Στής 8 Μαρτίου του 1941, ο Γεώργιος Βλάχος δημοσίευσε στην εφημερίδα Καθημερινή την «Ανοικτή επιστολή» προς τον Αδόλφο Χίτλερ.

ΕΚΤΑΚΤΟ! Ξέσπασε ηλεκτρονικός πόλεμος – Οι Anonymous Greece διέλυσαν τον «μυστικό στρατό» του Ερντογάν – Τρόμος στην Αγκυρα: «Δεχόμαστε επίθεση από Ελληνες»

ΕΚΤΑΚΤΟ! Ξέσπασε ηλεκτρονικός πόλεμος – Οι Anonymous Greece διέλυσαν τον «μυστικό στρατό» του Ερντογάν – Τρόμος στην Αγκυρα: «Δεχόμαστε επίθεση από Ελληνες»

Iσχυρές κυβερνοεπιθέσεις πραγματοποίησε η ελληνική ομάδα χάκερ Anonymous Greece κατά κορυφαίων τουρκικών τραπεζών και κατά του μισθοφορικού στρατού Sadat του Ερντογάν, γνωστού και ως «μυστικός στρατός» όπως τον αποκαλούν τα διεθνή μέσα.

Ν.Κοτζιάς: «Θυμηθείτε ότι χάσαμε τους πολέμους του 1897, του 1922 και του 1974 - Ας μην είμαστε υπερπατριώτες»!

Ν.Κοτζιάς: «Θυμηθείτε ότι χάσαμε τους πολέμους του 1897, του 1922 και του 1974 - Ας μην είμαστε υπερπατριώτες»!

Μήνυμα ενδοτικότητας έστειλε στην Άγκυρα ο υπουργός Εξωτερικών Ν.Κοτζιάς λέγοντας ότι όσοι ζητούν «σκληρή» γραμμή απέναντι στην Άγκυρα είναι... υπερπατριώτες!

Ισλαμιστής μπήκε στο Ωδείο του Ρεθύμνου φωνάζοντας: «Εδώ είναι τζαμί - Να φύγουν τα άπιστα Ελληνόπουλα»!

Ισλαμιστής μπήκε στο Ωδείο του Ρεθύμνου φωνάζοντας: «Εδώ είναι τζαμί - Να φύγουν τα άπιστα Ελληνόπουλα»!

Ένα πρωτοφανές και ανησυχητικό περιστατικό έλαβε χώρα στην Κρήτη και πιο συγκεκριμένα στο Ρέθυμνο όταν ισλαμιστής μπήκε στο Ωδείο του Ρεθύμνου φωνάζοντας: «Εδώ είναι τζαμί - Να φύγουν τα άπιστα Ελληνόπουλα»!

«Ψυχρολουσία» από Ρώμη: Ιταλίδα ΥΠΑΜ: «Θα μοιράσουμε με τη Τουρκία τα κοιτάσματα της Κύπρου»!

«Ψυχρολουσία» από Ρώμη: Ιταλίδα ΥΠΑΜ: «Θα μοιράσουμε με τη Τουρκία τα κοιτάσματα της Κύπρου»!

Σε μία αποθέωση της υποχωρητικότητας και του κατευνασμού, απόδειξη οτι καμία χώρα δεν τολμά να αντιπαρατεθεί ενεργά στη Τουρκία, η Ιταλία δήλωσε δια της υπουργού Αμυνας, Ρομπέρτα Πινότι, ότι «Αναζητούμε μια κοινή αποδεκτή λύση με τη Τουρκία για τις γεωτρήσεις στην κυπριακή ΑΟΖ και θα φτάσουμε σε συμφωνία σύντομα με την Αγκυρα»!

«Αρωμα» κατασκοπείας στις συλλήψεις μελών ΜΚΟ στη Λέσβο

«Αρωμα» κατασκοπείας στις συλλήψεις μελών ΜΚΟ στη Λέσβο

«Άρωμα» κατασκοπείας ερεύνησαν και συνεχίζουν να ερευνούν τα στελέχη της ΕΥΠ, πίσω από τις συλλήψεις μελών μεγάλης Μη Κυβερνητικής Οργάνωσης

Μαζική σφαγή 2.300 ετών σε αρχαία Ελληνική πόλη

Μαζική σφαγή 2.300 ετών σε αρχαία Ελληνική πόλη

Μία μεγάλη σφαγή, που χρονολογείται 2.300 χρόνια εντοπίσθηκε σε αρχαία πόλη της Κριμαίας, που υπήρξε Ελληνική αποικία στη Μαύρη Θάλασσα.

Ο θησαυρός της Τροίας. Γιατί η Ελληνική κυβέρνηση δεν δέχθηκε τα ευρήματα λέγοντας «Ο κ. Σλήμαν να πάρει τα τσουκαλάκια του και να μας αφήσει ήσυχους».

Ο θησαυρός της Τροίας. Γιατί η Ελληνική κυβέρνηση δεν δέχθηκε τα ευρήματα λέγοντας «Ο κ. Σλήμαν να πάρει τα τσουκαλάκια του και να μας αφήσει ήσυχους».

Τι απέγινε ο περίφημος θησαυρός της Τροίας που ο Σλήμαν έφερε κρυφά στην Ελλάδα. Γιατί η κυβέρνηση αδιαφόρησε και πουλήθηκε στη Γερμανία. Εντυπωσιακή έκθεση στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο.

TA XAMENA MΕΓΑΛΑ ΙΕΡΑ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΟΣ ΣΤΟ ΑΙΓΑΙΟ

TA XAMENA MΕΓΑΛΑ ΙΕΡΑ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΟΣ ΣΤΟ ΑΙΓΑΙΟ

Εντύπωση μεγάλη προκαλούν τα απομεινάρια των μεγάλων ιερών της αρχαιότητος στο Αιγαίο. Στην Λήμνο "ένα από τα ιερότερα νησιά" θα εξετάσουμε ένα από αυτά.

Δηλώσεις Σοκ από την Τουρκία: Μύγα η Ελλάδα, Γίγαντας η Τουρκία. Θα Υποστείτε Τρομερές Συνέπειες.

Δηλώσεις Σοκ από την Τουρκία: Μύγα η Ελλάδα, Γίγαντας η Τουρκία. Θα Υποστείτε Τρομερές Συνέπειες.

Ο Γιγκίτ Μπουλούτ ξαναχτύπησε! Βλέπει αμερικανικό δάκτυλο πίσω από την ένταση στα Ίμια – «Οι αμερικανοί βάζουν την Ελλάδα να επιτεθεί στην Τουρκία» – «Κάντε, το και οι συνέπειες θα είναι τρομερές», απείλησε ο σύμβουλος του Ερντογάν την Αθήνα

Στο φως η αριστουργηματική σφραγίδα που έκρυβε ο τάφος του πολεμιστή της Πύλου

Ο τάφος του πολεμιστή στην Πελοπόννησο, στην ευρύτερη περιοχή της Πύλου, ήταν μία από τις μεγαλύτερες -και περισσότερο αναπάντεχες- αρχαιολογικές ανακαλύψεις του 2015.

sto-fos-h-sfagida-pou-ekrive-o-tafos-tou-polemisti-tis-pilou
Το εύρημα από τον τάφο που κρυβόταν για 35 αιώνες στη γη της Πελοποννήσου αποδείχτηκε ότι αποτελούσε ένα από πιο όμορφα έργα τέχνης της προϊστορικής Ελλάδας, το οποίο συναρπάζει με την εξαιρετική προσοχή στη λεπτομέρεια

Μέσα σε ένα χωράφι με ελιές, ελάχιστα κάτω από την επιφάνεια του εδάφους, ο ασύλητος τάφος του πολεμιστή περιείχε, μαζί με τον νεκρό, όπλα, κοσμήματα και άλλα αντικείμενα εξαιρετικής τέχνης.

Από μία πρώτη έρευνα, οι αρχαιολόγοι έστρεψαν το ενδιαφέρον τους στα χρυσά κοσμήματα του τάφου, χωρίς να υποψιάζονται ότι ένα βρώμικο κομμάτι αχάτη μεγέθους μόλις 3,6 εκατοστών έκρυβε ένα από τα ωραιότερα ελληνικά προϊστορικά έργα τέχνης.

Η συντήρηση του ευρήματος έδειξε ότι ήταν ένας σφραγιδόλιθος, μία πέτρα με χάραγμα που σφράγιζε το κερί ή το μολύβι σαν «ταυτότητα» του κατόχου.

Σιγά-σιγά, όσο αντιλαμβάνονταν ότι είχαν βρει ένα σπουδαίο εύρημα, ο ενθουσιασμός των αρχαιολόγων για το εύρημα μεγάλωνε.

Πάνω του υπήρχε μια εκπληκτικής ακρίβειας σκηνή μάχης, με λεπτομέρειες που μόλις είναι ορατές με γυμνό μάτι. Εικονίζει έναν πολεμιστή να σκοτώνει έναν αντίπαλο, ενώ ένας τρίτος πολεμιστής κείται νεκρός.

«Με δεδομένο το μέγεθος του λίθου, οι λεπτομέρειες είναι εκπληκτικές», λέει στους New York Times ο Τζον Μπένετ, διευθυντής της Βρετανικής Αρχαιολογικής Σχολής στην Αθήνα.

Ακόμη περισσότερο ενθουσιώδης ακούγεται ο Μάλκολμ Βίνερ, από το Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης της Νέας Υόρκης και ειδικός στο προϊστορικό Αιγαίο. Το έργο, λέει, «είναι ένα από τα αριστουργήματα της αιγαιακής τέχνης και «μπορεί να συγκριθεί με σκίτσα του Μιχαήλ Αγγελου που εκτίθενται στο Μουσείο».

Μετά το (ευχάριστο) σοκ του εντοπισμού, δύο μεγάλα ερωτήματα ζητούν απάντηση.

Το ένα, γράφουν οι New York Times, είναι πώς και γιατί χαράχτηκε ο λίθος. Το δεύτερο είναι αν η πολεμική σκηνή, που θυμίζει την Ιλιάδα, η οποία είναι αρκετούς αιώνες νεότερη, επηρέασε τελικά τις προφορικές παραδόσεις που «γέννησαν» τα ομηρικά έπη.

Για το πρώτο μας δίνει κάποιες απαντήσεις η χρονολόγηση του τάφου, που τοποθετείται στο 1450 π.Χ. Είναι η εποχή που ο μινωικός πολιτισμός μεταφερόταν από την Κρήτη στην ηπειρωτική Ελλάδα, έναν αιώνα πριν αποκτήσουν μεγάλη δύναμη η Πύλος, οι Μυκήνες και τα άλλα μεγάλα κέντρα.

Η κατασκευή ενός τέτοιου κομψοτεχνήματος ήταν αδύνατη για τα δεδομένα της εποχής στην ηπειρωτική Ελλάδα – ήταν όμως δυνατή στην Κρήτη από όπου μάλλον εισήχθη. Πιθανόν να πρόκειται για αντίγραφο ενός μεγαλύτερου έργου, όπως μιας τοιχογραφίας, και πιθανόν να είχε κατασκευαστεί με τη χρήση μεγεθυντικού φακού, αν και δεν έχουν βρεθεί φακοί στην Κρήτη.

Το θέμα της σφραγίδας είναι και αυτό εξαιρετικά ενδιαφέρον. Οι προφορικές παραδόσεις για την καταστροφή της Τροίας, που τοποθετείται γύρω στο 1200 π.Χ. κυκλοφορούσαν για πέντε αιώνες πριν αποτυπωθούν γραπτά γύρω στο 700 π.Χ. Ωστόσο το δαχτυλίδι είναι φτιαγμένο γύρω στο 1450 π.Χ., περίπου την εποχή που βρίσκουμε τις πρώτες πινακίδες σε Γραμμική Β. Είναι πιθανό ότι οι παραδόσεις των ομηρικών επών κυκλοφορούσαν από τότε και τα έπη δίνουν κάποιες γλωσσικές ενδείξεις ότι απηχούν παμπάλαιες μορφές ελληνικών.

 

ΠΗΓΗ:

Εγγραφή στο Newsletter

Newsletter

Κάνε εγγραφή στο newsletter μας για να μαθαίνεις πρώτος τα νέα μας , να ενημερώνεσαι για τις νέες εκπομπές, να ενημερώνεσαι για το πρόγραμμα, να παίρνεις μέρος σε διαγωνισμούς και πολλά άλλα!

captcha 

AD google (copy)

Ο παρών ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να εξασφαλίσει για εσάς την καλύτερη εμπειρία To find out more about the cookies we use and how to delete them, see our privacy policy.

  I accept cookies from this site.
EU Cookie Directive Module Information